29 augustus 2013


Tijdens de basisschool maakte ik mijn eerste blouse op de oude naaimachine van mijn moeder. Met nog veel hulp en toezicht was is apentrots op het eindresultaat. Dit was het begin, later zouden nog veel kledingstukken en tassen volgen. Tijdens mijn middelbareschool tijd bedacht ik vooraf een vakantie al precies wat ik wilde maken. Op zaterdagochtend op de fiets naar de lapjesmarkt in Utrecht, stofjes en alle benodigdheden werden gekocht. En toen op zo'n dag in de vakantie had ik wel tijd en zin om iets te maken maar kon ik nergens in huis meer een leuk lapje vinden. Mijn moeder schoot te hulp en kwam met een hele stapel oude spijkerbroeken van mijn vader aan. Na wat gepuzzel geknip en genaai en wat hulp heb ik er een spijkerjasje van gemaakt. De taillebanden los tornen was een hele klus, deze zijn als boorden gebruikt bij de hals, mouwen en onderkant. Het achterpand is gemaakt van de voorkant van de spijkerbroek, inclusief rits. Het leuke is dat ik dit jasje nog steeds draag, het is een van de unieke items uit mijn garderobe, voor altijd!