24 oktober 2013

Voor het zware werk heb ik een industrieële naaimachine aangeschaft. Hiermee kan ik makkelijker dikke stoffen en leer naaien met dikker garen!
Mijn creatieve carrière begon op 8 jarige leeftijd op de naaimachine van mijn oma. Met heel veel hulp (en vast ook geduld van mijn moeder maakte ik mijn eerste bloesje. Daarvóór had ik geoefend op kleertjes voor mijn pop. Toen ik een jaar of 12 was maakte ik promotie en werd de oude naaimachine van oma verruilt voor de oude van mijn moeder.

Een paar jaar later mocht ik ook (als ik voorzichtig was) naaien op de beste machine in huis, de Bernina. Omdat het kleding naaien een steeds grotere rol kreeg hield ik vaak de machine voor mijn moeder bezet. Voor het behalen van mijn vwo diploma mocht ik een lockmachine uitzoeken, deze machine zit nog steeds in mijn assortiment.

Met mijn studentenbudget ben ik vervolgens op marktplaats gaan zoeken ook naar een klassieke Bernina, het budget liet alleen een iets ouder exemplaar toe.  Met mijn OV ben ik naar Friesland de loodzware machine gaan ophalen. Ruim 7 jaar later is er nu nog een naaimachine aan de collectie toegevoegd! Mijn industrieële naaimachine. In de werkplaats van de universiteit heb ik al eerder kennis gemaakt met dit briljante soort machine. Nadat ik ben afgestudeerd werd het een gemis! Een flinke investering maar in ruil daarvoor gaat er weer een wereld aan mogelijkheden voor me open..