07 maart 2014


Van surfzeil naar tas, daar zitten nog een paar stappen tussen. In mijn kamer moet ik eerst het een en ander aan de zijkant schuiven om zo'n groot zeil neer te kunnen leggen. Vervolgens trek ik een oude broek aan. Van op je knieĆ«n zitten slijten mijn broeken altijd heel erg! Maar dan het leukste van alles; in mijn hoofd knip ik een surfzeil al op in allemaal tassen net zoals allemaal puzzelstukjes. Een tas moet kloppen, ik moet hem zelf mooi vinden en bijvoorbeeld doorzichtige stukken mogen niet aan de onderzijde zitten (voor de stevigheid en de privacy voor wat er in je tas zit). De mastslurf en de andere randen van het zeil dienen het beste als afgewerkte bovenkant van de tas. Als  dat plaatje vorm heeft gekregen kan het uittekenen en het knippen beginnen! Volgende week worden de tassen door mij in elkaar genaaid.

Deze tassen zijn binnenkort te koop bij Spring Stores in Utrecht en via Dawanda.
12 april 2014 worden de tassen verkocht op de MADE IN UTRECHT markt 
(Oudwijkerdwarsstraat 148, Utrecht van 11.00- 17.00uur)