20 maart 2014

Met het label BelleReDesign laat ik in verschillende producten zien wat er mogelijk is om te maken van hergebruikte materialen. Belleredesign is een bewust label waarbij zoveel mogelijk wordt hergebruikt.

 ReDesign vergt meer geduld, je moet soms sparen, soms betrap ik mezelf er wel op dat nieuw kopen toch wel makkelijker is.  Bijvoorbeeld  de verpakkingsmaterialen van de moerringen; een cellofaantje en het ziet er echt uit als een kadootje. Alleen dan ga ik zelf plastic kopen om een ReDesign product in te verpakken. Daar moet toch een betere oplossing voor zijn?  Opweg naar huis fietste ik langs de afvalcontainers waar een oud zwembadje lag, met doorzichtige plastik banen, je raadt het al, hier kan ik iets mee! Op de foto zie je het resultaat. Het karton is van oude schoenen dozen de BelleReDesign labels zijn van oud papier! Zelf ben ik er nog niet helemaal uit wat nu wat ik nu de beste verpakking vind. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?